Chrysler Pacifica Luxury meets versatility in this mid-sized sport utility vehicle

Mein Pacifica tanzt

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #1  
Old 04-22-2018, 06:47 AM
Chaotix's Avatar
Junior Member
Thread Starter
Join Date: Apr 2018
Posts: 3
Default Mein Pacifica tanzt

Hallo,

die Fahrt in meinem Pacifica gleicht momentan mehr einem Kamelritt. Aus diesem Grund möchte ich gerne die Stoßdämpfer erneuern.
Die Beschaffung scheint allerdings sehr langwierig und auch kostspielig zu sein.
Vorne habe ich mittlerweile ein annehmbares Abgebot erhalten, aber hinten scheint dies ja der Horror zu sein. Lieferzeit unbestimmt, Preis um die 1000€ für Originalersatz.
Nun habe ich mir die Frage gestellt, ob es da nicht auch gleichwertigen Ersatz von anderen Herstellern /Fahrzeugen gibt.
Hat hier einer Erfahrung damit und kann mich diesbezüglich einmal aufklären?

Fahre einen stinknormalen 3,5 Touring ohne Schnickschnack.

LG
Bine
 
  #2  
Old 04-22-2018, 08:28 AM
dcotter0579's Avatar
Senior Member
Join Date: May 2008
Location: Detroit suburb
Posts: 5,649
Default

You might want to try rockauto.com for suspension parts for your Pacifica. I bought shocks and struts from them for my Sebring and found their prices reasonable.
 
  #3  
Old 04-22-2018, 09:24 AM
BiliTheAxe's Avatar
Senior Member
Join Date: Mar 2018
Posts: 302
Default

Translated
Originally Posted by dcotter0579
Sie können Rockauto.com für Suspendierungsteile für Ihr Pacifica versuchen. Ich kaufte für meine Sebring Stöße und Streben von ihnen und fand ihre Preise vernünftig.
 
  #4  
Old 04-22-2018, 09:24 AM
Chaotix's Avatar
Junior Member
Thread Starter
Join Date: Apr 2018
Posts: 3
Default

Hi dcotter,

many thanks for your fast reply.
i searched six weeks ago my pacifica parts at rockauto and can't find the parts. Now i had a second look and found them.
You're right, the price is good.
Here in Germany our dealer give a price of 1200€ and rockauto give a price of 600€ ( included tax, shipping ).
So i can save a lot of money.

thank you so much

best regards
Bine
 




All times are GMT -5. The time now is 06:34 PM.